Skupina Mikov v roce 2020 kladla důraz na výrobu s vyšší přidanou hodnotou a e-commerce, připravuje další digitalizaci a robotizaci
30. prosince 2020
„Zvýšená poptávka našich zákazníků po kvalitních a vyspělých výrobcích nás letos vedla k tomu, že jsme hlavní energii zaměřili směrem k digitalizaci a robotizaci všech pracovišť, která nevyžadují odbornou řemeslnou úroveň. Již v roce 2021 proto ve skupině dojde k dalším zásadním posunům k Průmyslu 4.0,“ řekl ředitel a majitel skupiny Mikov Karel Ježek.
Od roku 2018, kdy do firmy vstoupil nový vlastník s ryze českým kapitálem, se zvýšily roční tržby za nožířské zboží z 25 na 42 milionů, přičemž stále větší podíl mezi nimi zaujímají moderní nože, které vyžadují velkou míru řemeslné zručnosti a technologické vyspělosti.
Firma MIkov v roce 2020 uvedla na trh řadu novinek - vojenské nože Taurus a Storm, speciální edici Rybičky, která byla vyrobena pro firmu Nespresso nebo výsadkářský nůž UTON z oceli N690. Mikov vedle toho převzal kompletní výrobu nožů řady Lubomír Maďarič a došlo i k drobnějšímu vylepšení dalších nožů ze stávající nabídky.
„Díky zvyšujícímu se podílu výroby složitějších výrobků zaměřených na koncové zákazníky a rozvoji e-commerce můžeme postupně redukovat produkci subdodávek jednoduchých součástek. Nože také do velké míry vykryly výpadek odbytu kancelářské techniky a průmyslových spojovačů - tedy oblasti, která byla zasažena COVIDovou krizí ,“ vysvětlil obchodní ředitel firmy Martin David.
Enormní nárůst počtu zákazníků především na zahraničních trzích v roce 2020 zaznamenal i tradiční český výrobce ručního nářadí NAREX Bystřice, který také patří do skupiny Mikov od roku 2019. Právě zde se v roce 2021 chystá skupina Mikov nejvíce do robotizace a digitalizace investovat, aby mohla uspokojit celosvětový zájem o novinku - prémiová kryodláta Richter.